Túra a Prédikálószékre tavasszal

Útvonal: Pilisszentlászló - Prédikálószék - Pilisszentlászló

A még alvó erdő
Ha van olyan dolog, amit mindenkinek legalább egyszer életében látnia kell, akkor az a kilátás a Prédikálószékről. Az ország egyik leggyönyörűbb látképe tárul elénk a Visegrádi-hegység egyik legmagasabb, 639 méteres pontjáról. A kilátópont megközelíthető Dömösről, Dobogókőről és Pilisszentlászlóról is. Mi ez utóbbit választottuk. Pilisszentlászló egy alig több, mint ezer fős kis falu. Különlegessége, hogy a Visegrádi-hegység legmagasabban fekvő települése, így nem szükséges túl nagy szintkülönbséget leküzdenünk, ha innen indulunk a Prédikálószékhez.

Kirándulásunkat a piros kereszten kezdtük, majd amikor az a piros háromszögbe torkollott, azon folytattuk tovább egészen a csúcsig. Az erdei út folyamatosan emelkedik, visszafelé pedig ennek megfelelően lejt. Tavasz lévén a természet épphogy csak éledezett, a tájkép még barnán és szürkén sötétlett. A tavasz hírnökei, a hóvirágok azonban már megjelentek. Különösen sokat láttunk a Prédikálószék előtti földút mellett, ahol az útra ránőtt példányokat kis kövekkel vagy fadarabokkal jelölték meg a lelkiismeretes kirándulók, nehogy valaki eltapossa őket. Míg az út során nem találkoztunk sokakkal, a kilátóponton összecsoportosultak az emberek. Mindenki a Dunakanyarra néző fantasztikus panorámát csodálta, fényképezte. A Duna kanyarulatán kívül láthatjuk a Börzsöny vonulatait, illetve Nagymarost és Visegrádot is. A csúcson az 1998-ban állított Szent-László fakereszt áll. ezen kívül több faasztalt és padot is találunk, ahol megpihenhetünk.

Kilátás a Dunára, Visegrádra és Nagymarosra

1. Valóban pazar kilátás fogadja a célhoz érkezőt!
    2017 októberében Dömös felől közelítettük meg a kilátót, eléggé emelkedő , de szép útvonalon, lefelé pedig a vadállókövek mellett elhaladva értünk vissza Dömösre. Az már erőt próbáló kihívás volt, pláne a gyakorlatlanabb turisták számára, de hála Istennek, minden baj nélkül leértünk még sötétedés előtt!
    Amint lehetőségünk lesz, szeretnénk újra oda kirándulni, de Pilisszentlászló felől.